Drengens verden

Jeg har været ude og holde mange foredrag i børnehaver og fritidshjem, og jeg har undret mig over hvor fjendske de er overfor drengens verden.
Institutionerne er meget små, ligesom burkalve, ja, vi behandler både vores dyr og børn som ting, der skal koste mindst muligt lagerplads, så forældrene har råd til en ny bil. Drengens verden kræver meget udenomsplads til at bygge jordhuler, lege krig, kravle i rigtige træer, græs med højt vildt ukrudt, man kan gemme sig i. Det er livsvigtigt, at drenge får megen motion så deres muskler bliver udviklet, specielt omkring rygsøjlen. Hver 4 dreng har i dag rygproblemer på grund af deres underudviklede rygmuskler, som skyldes at de sidder for meget ned i skolen og i deres fritid sidder de og læser eller spiller computer. Fra drengen er lille skal han have flere timers motion hver dag for at opnå den optimale krop, som skal beskytte ham, gøre ham lægger, forebygge slidegigt i ryg og leddene. En kraftig muskulatur holder det hele på plads, så leddene ikke skrider inde i leddet, som giver alt for meget slitage på ledkapslen, som forværres yderligere hvis man har for lange sener, også kaldet hypermobil.
Drengens muskulinitet bliver slet ikke udviklet i samme grad på en snæver indelukket institution med et lille udendørs areal. Pædagogerne siger konstant til drengene, hold op med at løb, dæmp dig ned, du må ikke slås, du må ikke lege krig, du må ikke være aggressiv, pas på du ikke slår dig o.s.v. Pædagogerne kunne i stedet for sende dem ud på et udendørs areal på 100 gange 100 meter, som landmændene har masser af efter de har fået besked om at omdanne 10% af landbrugsjord til rå natur.
Vi har nu fået en generation af drenge, der er blevet for kvindagtige, der er blevet domineret med det feminine univers, som er imod aggression, vildskab, vold, krig, kamp, konkurrence, være plat, vulgær, slå ihjel Institutionerne opfatter ovennævnte som primitivt og negativ for menneskeheden, så derfor tager man afstand fra det på institutionerne.
Pædagogerne vil gerne påvirke drengene til at blive nogle kærlige følsomme og kloge mennesker. De tror, at drengen som voksen bliver voldelig, aggressiv og undertrykker kvinder, hvis de leger krig, giver blodtude,. brydekampe osv. Det er er faktisk omvendt, jo mere drengene leger krig, er aggressive, slås, jo mere kærlige stærke og omsorgsfulde bliver de som voksen. Når en dreng bliver forhindret i at dyrke sin maskulinitet på sin egen måde og ikke på kvindens måde, tager han afstand fra pædagoger og kvinder. En del drenge kommer til at hade pædagoger og kvinder fordi de ikke føler sig forstået og de tager en masse glæde fra drenge ved ikke at hjælpe dem med at udlevere den indre kriger. Når drengen har udlevet den indre kriger baner det vejen for succes, fordi han så får styrke og udholdenhed til at gennemføre sine personlige ambitioner. Man bliver ikke specielt maskulin ved at spille fodbold eller andet boldspil, fordi der her er


Drengens verden (2)

tale om psykisk kamp og følelsesmæssige konflikter. Når man f.eks. leger krig med geværer og pistoler, der ligner virkeligheden, så opstår der en masse konflikter, diskussioner om hvem der er død, hvem der er taget til fange, sammenhold, forhandling m.v., og de ting opstår der ikke i andre lege, fordi der er en dommer eller et mål, så ingen er i tvivl om, hvem der har ret. Når du skal snige dig ind på fjenden og undgå at blive hørt og set, så kræver det, at man koncentrerer sig i lang tid, være tålmodig og slå til på det rigtige tidspunkt. Nogle pædagoger siger, så kan de bare tage en træpind, det svarer til, at man sagde til pigerne, i kan bare tage en grankogle og give den tøj på, så er det en dukke. Drenge har samme kærlighedsforhold til våben af udseende og hvad det kan, som piger har til dukker med tøj til og andet tilbehør. Der er ingen institutioner i Danmark der bruger penge på indkøbn af krigslegetøj og våben pr. den 19.august 1998. Pædagoger tillader på nogle institutioner at drenge medbringer våben, men hvad så med de drengen, der ikke har. En del unge pædagoger er blevet positive overfor våben og krigslegetøj, men er bange for forældre som er angrebet af krigsforskrækkelsesvirus, hvor de tror, at man skaber aggressive mennesker, hvis de leger krig.
Nu har jeg arbejdet med psykopater, rockere, narkomaner, grænsepsykotiske, normale unge i 8 år og været kroppsyke terapeut i 13 år. Dem der bliver aggressive som voksen skyldes et dårligt forhold til forældrene. Det er jo ikke alle forældre der elsker deres og ikke alle børn elsker deres forældre. Mobning i skolen, hvor folkeskolen sover, fordi skolelærere og pædagoger generelt har et lavt selvværd og derfor
er bange for kritik. Mennesker med højt selvværd opsøger kritik fra alle også børn. Børnene burde hvert år udfylde et spørgeskema om hver enkelt lærer. Den lærer der scorer flest point får en medalje som han har et år, indtil den går videre til en ny årets lærer. De 10 lærere der har scoret mindst point bliver sendt på et måneds kursus i sommerferien, som er gratis eller bliver bedt om at sige op eller skifte erhverv. De skader lærerne laver på eleverne, skal samfundet rette op på, senere f.eks. alkoholafvænnning, psykiatrisk indlæggelse og fængselsophold.

Forslag til ændring af børnehaver og fritidshjem.
Udenomsareal på 2500 m 2 pr institution.
Store træer, underjordiske gange, små skurvogne en til drengene og en til pigerne.
Bålplads, hule oppe i et træ, krigslegetøj, små skurvogne en til drengene og en til pigerne. Sværdkampe, lege vikinger med økser, gammelt skib
(fiskekutter) Prinsesse træslot, masser af udklædningstøj.
Ungerne skal være så meget ude som muligt.


Drengens verden (3)

Ansætte 10 ældre førtidspensionister, som holder øje med børnene udenfor. Eller nogle fra andre kulturer, specielt der hvor der er børn fra andre kulturer. De 10 ekstra er oven i normeringen.
Hvis alt ovennævnte blev til en realitet ville det blive mere opbyggende for drengenes selvtillid og maskulinitet.
Mange kvinder råber forgæves op, hvor er de rigtige mænd henne, ja de er blevet kastreret af feminisme, pædagoger, kvinder og nogle mænd som foragter deres egen oprindelse, for at få kvindens kærlighed.
Hvis man vil skabe stærke drengen, så må man støtte dem i, hvad de har lyst til uden at vurdere deres behov, fordi hun ikke kan leve dig ind i deres verden, fordi er brændende pile som skydes ud i universet, hvor du ikke engang kan komme i dine egne drømme. Egoisme er hvis du kun støtter dine børn i det, du kan står inde for.
Kærlighed er at du støtter dine børn i det de har lyst til.
De første 14 år af drengens liv skal han dyrke sin maskulinitet primært og sekundært sin feminitet. Resten kan han lære af sine kærester. Hvis han har udviklet sin feminine side meget de første 14 år og ikke dyrket sin maskuline side ret meget, vil han få meget store problemer med kærester, som ikke vil have en veninde, men en mand. En kvinde vil hellere have en stærk mand der er lukket, en svag mand er åben. Alle mænd kan åbnes, og jeg har nøglen, idet jeg har åbnet flere.